Megkésett fejlettségű gyermekek fejlesztése

játékosan, elfogadóan, egyéni tempóban

1. ​Miben segíthetek?

Gyógypedagógiai terapeuta és fejlesztő szakemberként olyan gyermekekkel dolgozom, akik:

  •  megkésett beszéd- vagy mozgásfejlődést mutatnak,
  •  nehezebben alakítanak ki szociális kapcsolatokat,
  •  éretlenebbek a kortársaikhoz képest (pl. figyelem, szabálytartás, feladattudat),
  •  nehézséget élnek meg az iskolakezdés körül,
  •  érzékenyebbek, visszahúzódóbbak, vagy épp túl impulzívak.

2. ​​​​Mi történik a foglalkozásokon?

Minden alkalom a gyermek saját szintjére és tempójára épül. Nincsenek elvárások, de van figyelem, keret, és sok nevetés. A fejlesztés játékos formában, az életkori sajátosságokat figyelembe véve zajlik.

A foglalkozások során:

  • beszédindító, szókincsbővítő játékokat használunk,
  • finommotorikát, grafomotorikát fejlesztünk (pl. gyurmázás, rajzolás, csipeszes
  • játékok),
  • figyelmet, emlékezetet, gondolkodást aktivizáló játékokat alkalmazunk,
  • testtudatot és mozgáskoordinációt fejlesztünk játékos tornán keresztül,
  • érzelmi biztonságot építünk: fontos, hogy a gyermek jól érezze magát, és
  • sikerélménye legyen.

A gyermek nem érzi, hogy „fejlesztésen van” – csak játszik, mesél, alkot, mozog, és közben mégis történik a fejlődés.

Miért fontos ez időben?

  • A megkésett területek nem „nőnek ki maguktól” – de sokszor időben elkapva, játékosan fejlesztve könnyen korrigálhatók. Ezért fontos, hogy a szülő már akkor kérdezzen, amikor csak érzi, hogy „valami más”, nem akkor, amikor már komoly nehézségeket okoz.

Milyen módszerekkel dolgozom?

  • gyógypedagógiai fejlesztő játékokat,
  • mozgásos és érzékszervi integrációt támogató gyakorlatokat
  • játékos beszédindító feladatokat,
  • érzelmi és szociális készségeket támogató meséket, kártyákat, szükség szerint iskolaérettséget segítő felmérést és előkészítést.
  • A hangsúly mindig a kapcsolaton, a gyermek örömén és sikerélményén van – nem a teljesítményen.

Kinek ajánlom a fejlesztést?

  • 3–7 éves gyermekeknek, akiknél „valami még nem megy úgy, mint a többieknél”
  • Ovisoknak, akik nehezebben figyelnek, ügyetlenebbül mozognak, később kezdtek beszélni
  • Iskolakezdés előtt állóknak, akik még bizonytalanok a feladattartásban, szabályrendszerekben
  • Érzékenyebb, introvertált gyerekeknek, akiknek több idő kell a kibontakozáshoz
  • Szülőknek, akik szeretnék jobban érteni gyermekük fejlődési ütemét, és kérdéseik
    vannak

Lépj kapcsolatba

Szívesen válaszolok minden kérdésedre!

Telefonon:
+36 30  499 2021

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.